Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.11.2012 18:57 - Шахът е хубав, стига да обичаш играта!
Автор: zabunova Категория: Спорт   
Прочетен: 1312 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 07.11.2012 19:00


Общински турнир по шахмат “Бяла`2012”:
За най-добър бъдещ шахматист бе обявен 9-годишният Момчил Караиванов

В два последователни дни на октомври - 28 и 29, в Община Бяла се проведе шахматен турнир под патронажа на Кмета на общината инж. Кольо Келерджиев. Предвиден като мероприятие в Спортния календар на 2012 година, турнирът започна в едно от помещенията на ресторант “Янтра” и завърши в Заседателната зала на общината. Участваха 9 шахматисти и две момчета във възрастовата група до 14 години, които показаха много добри умения в играта.
След оспорваната надпревара, съдията Лъчезар Бакърджиев отсъди и класира
участниците, а кметът на Община Бяла ги приветства за показаното майсторство, като им връчи специални грамоти за участието им в турнира, придружени от малки парични суми. Най-много аплодисменти получи 9-годишният Момчил Караиванов, който с нескрито любопитство следеше големите - и на дъската, и в разсъжденията им при особена ситуация. За него и за още едно момче, които участваха в турнира, имаше специална парична премия, осигурена от бизнесмена Иван Гьоков, който бе изработил и платното от черно-бели квадрати, върху което накрая се разигра и демонстрационен мач между Борис Плачков и съдията Лъчезар Бакърджиев в тандем с малкия Момчил, в които се включиха почти всички.

Крайно класиране:
І място – Петър Ковачев и Борис Плачков
ІІІ място – Стефан Йорданов и Димитър Ангелов
V място – Милен Ташков
VІ място - Лазар Лазаров
VІІ място - Георги Ангелов

БЛИЦ
за шаха, играта и желанието да се побеждава у шахматистите, които повтарят изконната фраза, че и на улицата да срещнат съперник, пак ще го бият!

Момчил КАРАИВАНОВ, 9 години: Аз съм в ученик в трети клас. бях на 5 години, когато батко ми Георги ми показа как се играе шах и оттогава започнах. Интересно ми е. Не мога да кажа кой е бил най-трудния ми ход. Тук почти всички ме победиха, но успях една игра да завърша с реми. Най-силно срещу мен игра дядо Лазар – той ме би!

Георги АНГЕЛОВ: Много приятно ме изненада в този Момчил. Наблюдавах го внимателно и съм радостен от факта, че за годините си той знае много добре правилата на играта, успява да образува изключителни комбинации и да атакува. Ако продължи да се занимава с този спорт, убеден съм, че ще кове успехи.

Димитър АНГЕЛОВ: Играта на шах изисква най-вече спокойствие и е повече психология отколкото качества. животът е много различен от играта.
Четох “Животът като партия шах” на Гари Каспаров, според който човекът няма универсална система за действие и в някой момент някое от условията му може да се измени, което прави реалния живот е най-трудният шах! Въпреки това, играта ме учи са се старая да подреждам нещата към които се стремя в делниците си.

Лазар ЛАЗАРОВ, на 78 години е роден в Дряновец, но отдавна живее в Бяла:
- Казаха ми, че много се ядосвате се, когато губите.
- Това е за емоцията! Не съм заложил къща, пари, нямам какво да губя материално - играя за удоволствие в клуба на пенсионера и да мине времето. Адреналинът се вдига в зависимост какъв партньор е насреща ти. Шахът е хубав, стига да го обичаш.
- Коя е най-важната фигура в играта?
- Царят, за него се води боят! Ако ти е тук конят, той пази пешката, офицерът също бие на правя линия...
- В живота обикновените хора много често са идентифицирани с пешките, т.е., че от тях нищо не зависи. Колко значими са те на черно-белите полета?
- Пешките подпомагат от една страна играта и тоз, който ги позагуби, може да загуби много...

Йорданка ЗАБУНОВА



Гласувай:
2



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: zabunova
Категория: Новини
Прочетен: 696432
Постинги: 301
Коментари: 292
Гласове: 1441
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031