Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2010 01:53 - Ива ХРИСТОВА - смело сърце, което знае, че доброто трябва да победи!
Автор: zabunova Категория: Регионални   
Прочетен: 1313 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 05.09.2010 02:04


Доскоро, районен прокурор в Бяла, Ива Христовае родена преди 37 години.
Завършва Юридическия факултет на Великотърновския университет. Служебната си дейност започва от 1 октомври 1997 година в Районна прокуратура Бяла като младши прокурор – първото стъпало в йерархията. От 30 август 1998 година е районен прокурор. Неподкупен и честен дух, органически чужд на всяка лъжа, насилие и измама, Ива Христова
е смела и силна, защото го може. А го може, защото го иска! Стилната дама дължи много (според признанието й) и на големия мъж до себе си – Христо, с когото са заедно от 13 години.
Ето какво сподели тя за щастието си на съпруга, майка и домакиня, които съчетани с призванието на държавен обвинител, й носят доброто самочувствие на успяла съвременна жена.
  - Госпожо Христова, искали ли сте понякога да смените работата си? - Не! Моята мечта, още от времето на следването ми, е била да се занимавам само с наказателно право. Затова веднага и с голямо удоволствие се кандидатирах, когато научих, че  в Бяла има свободно място. И все още смятам, че така щастливо започна кариерата ми. Винаги съм искала точно такава работа и я  работя с голямо желание.  Чувствам, че това е призванието ми.   - От някои филми с криминална тематика силно ме е впечатлила фразата  „Народът срещу ...”. Може ли да кажем, че Вие сте „Народът”? - Съгласно конституцията и НК ние сме държавните обвинители, т.е. представляваме държавата по престъпления от общ характер. Така че, в общи линии това, което се вижда по филмите, е реално и при нас. Самата аз чета с удоволствие Джон Гришам - известен американски писател на съдебни трилъри. И той е завършил право и се интересува от наказателно и гражданско право. Романите му, освен с изключително умело изградени сюжети, се отличават и със солидните си фактологически проучвания.   - Доста събития в страната поставят напоследък пред обществото въпроса какъв човек трябва да е един магистрат? - Моята позиция е, че един магистрат трябва да притежава много високи нравствени и морални качества. Това е основното! Принципите, които всеки един отстоява,  показват до голяма степен дали тези ценности ги има към момента и дали един човек заслужава да заема поста на магистрат. За мен лично е трудно човек да даде оценка на себе си за това. Само хората, които имат пряко виждане върху нашата работа, следейки нашето поведение и участието ни в дела с изключителен обществен интерес, могат да дадат категорична и безпристрастна оценка.   - Трябва ли един магистрат да знае добре закона? - Познаването на закона предполага неговите действия в зависимост от това дали е прокурор, дали е следовател. Значи освен да бъде почтен, един магистрат трябва да знае законите.   - Страх ли Ви е било от среща с някои  „лоши”? - Ние се занимаваме точно с криминалния контингент и дори се срещаме с тях. Отговарям за проявления на хора, извършили тежки престъпления... С оглед последните промени в НПК прокурорът сам извършва отделни следствени действия, посещава местопрестъплението, така че неминуемо се сблъскваме с „лошите”. Но това е работа! Иначе, вън от професионалната ми ангажираност, в живота, от самото ми назначение до момента, внимателно прецизирам контактите си с хората, с които се събирам, с които сядам дори на кафе и с които общувам.   - Кое Ви държи да не се пречупите? - Призванието да бъда прокурор, голямата ми любов към професията! Макар в определени моменти да ми е било трудно! Отстоявала съм всички принципи, в основата на които е била увереността, че доброто трябва да победи!   - Какви са най-честите престъпления в Беленския регион? - Нашият регион се намира на главен път  и най-честите престъпления са пътнотранспортните. Тежки са и кражбите, както навсякъде в страната с оглед на социалния статус на лицата, които ги извършват. Но след осъдителни ефективни присъди голяма част от криминалния контингент до миналата година замина по затворите и така малко се поуспокои от тази гледна точка ситуацията в района. Всяка година, откак аз съм тук, голям ръст държат кражбите и пътнотранспортните произшествия при шофиране на МПС след употреба на алкохол. Следват палежите, измамите...   - Работите ли близко с МВР? - Това е задължително условие! Бих казала, че Районна прокуратура, и МВР сме един екип. Благодарение на създадените добри отношения, назад във времето и към момента, взаимодействието ни е много добро.   - Защо у обикновените хора остава впечатлението, че няма справедливост? - Смятам, че хората трябва да вярват в нашите институции в повечето случаи. Мисля обаче, че мнозина от тях като че ли не познават същността и спецификата на нашата работа. Бъркат правната сфера с емоционалната. Говоря за чисто прокурорската работа. Не знаят колко труд полага един прокурор, за да се съберат всичките необходими доказателства, след това делото да влезе в съда и да се стигне до осъдителна присъда. Това са и безсънни нощи, и посещения на произшествия, и разпити на свидетели, и събиране на доказателства, което в някои моменти се оказва много трудно. Трябва да има толеранс от страна на обществото към работата по разкриване на едно престъпление.   - Кога сваляте защитите си – сигурно остава нещо премълчано?  - Ами аз съм винаги такава, каквато съм в момента. Никога не съм променяла визията, държанието или начина си на поведение, независимо от това дали съм районният прокурор или съм гражданката на Бяла Ива Христова. И не се е налагало да заемам пози, които не са присъщи за мен като характер. Може би, институцията, в която работя и която представлявам, създава у хората един респект към мене.   - Лични емоции пречили ли са някога на работата Ви? - Винаги съм се стремяла да сдържам емоциите си. Като един Козирог (родена е на 19 януари) съм държала нещата да са под контрол и не съм позволявала емоциите да ми отнемат от добрата кондиция, от съсредоточаването. А и работата не тежи, когато носи удоволствие.   - Искате ли да коментирате сентенцията, че мъжът само „отвън е крепост с бойници” – като лек реверанс към силния пол? - Може и така да се каже – аз работя изключително с мъже. Хора с качества. Извън професионалните си позиции, в чисто личностен план смятам, че всеки един мъж е добър или значим сам по себе си, ако жената има сетива за тия неща. Знам, че един мъж може да крие дълбоко в душата си и друга същност, като имам пред вид моя съпруг. Макар той да завърши „Социални дейности” във ВТУ и сега работи като председател на Здравната каса в Бяла - нещо различно от моята професия, ме разбира и ми е изключителна опора. Заедно сме от 1996 година, имаме и един син Георги, първокласник. Благодарение на безрезервната му подкрепа успявам да бъда майка, домакиня и професионалист едновременно. За което го и обичам!   - Има ли някакви правила за облеклото на работещите в прокуратурата, съда? - По време на стажа, който проведох във Великотърновския съд в началото на кариерата ми, еталон ми беше настоящият апелативен прокурор Аня Димова. Като жена аз винаги съм се стремяла, заемайки тази длъжност, да бъда пример за моите служители и колеги. Длъжността в тази институция изисква да имаш уважение не само към хората, но и към себе си. Т.е., прилично облекло, прическа, лек грим и да не се набиваш в очите на околните с екстравагантен вид.   - Качвате ли се на кантара понякога? - Ох, да!   - Отношението Ви към пластичните операции? - Отрицателно! Защото смятам, че след като Господ те е дарил с нещо, защо трябва да го променяш. Не можеш да си изтриеш новото лице като червило, което не си харесала. Аз самата след претърпяна катастрофа имам белег на лицето си, който остана, но не се чувствам зле от това. Стъпка по пътя е. Естествеността и неподправеността са фактори, заради които една жена може да е и интересна, и обичана.     - Има ли прокурорката Ива Христова в гардероба си дълга вечерна рокля или рокля с гол гръб? - Рокли с гол гръб нямам, но имам един костюм, който много си обичам. Стилен е, със златиста брюкселска дантела е и съм си го кръстила „прокурорския костюм”. С него обикновено ходя на парти, на коктейли. За роклята с гол гръб може би не е назрял моментът, не съм имала повод, който изисква появата ми с толкова официален тоалет. Но пък появи ли се, с удоволствие бих си го купила и бих си го сложила.


Тагове:   сърце,


Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: zabunova
Категория: Новини
Прочетен: 698903
Постинги: 301
Коментари: 292
Гласове: 1441
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930