Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2011 18:47 - Д-р Надя Друмева извоюва два медала на Канарите: От любов към спорта
Автор: zabunova Категория: Новини   
Прочетен: 3375 Коментари: 5 Гласове:
6

Последна промяна: 15.07.2011 18:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
32nd World Medical and Health Games in Las Palmas de Gran Canaria!!           От 2 до 9 юли в Лас Па̀лмас де Гран Кана̀рия в Испания, административен център на провинция Лас Палмас на остров Гран Канария от архипелага Канарски острови, на 210 км от северозападния бряг на Африка, се проведе 32-то Световно първенство за медици „Меди геймс”. Към най-големия на Канарските острови и осмия по население в Испания модерен и активен град тръгна единствената българка сред състезателите на всичките 31 държави, заявили участието си в игрите: – д-р Надя Друмева, лекарка в Бяла.      Макар да завършва медицина и да е един от уважаваните лични лекари в Бяла, у д-р Друмева явно твърде силен отпечатък е оставило Спортното училище в Русе, в което учи преди това, защото през всичкото и време след него една голяма и необяснима преданост към спорта я държи в своя плен. Когато преди година ви разказахме за Надя, когато спечели златен медал на ХХ Балкански шампионат за ветерани по лека атлетика, провел се на 18 септември 2010 в гръцкия град Лариса и в групата жени над 45 години стана двукратен балкански шампион на висок скок с резултат 140 см, никой не предполагаше че ще има повод да я потърсим пак и то толкова скоро.      Днес държим с благоговение двата медала от Лас Палмас – сребърния – за постиженията й във високия скок (130 см) и бронзовия – за дългия (410 см), възхитени от куража на високата 166 см, с тегло 53 кг, родената на 14 юли преди 47 години победителка и питаме за участието и в Меди геймс.        - Как научи за игрите?     - Всъщност за самите игри научих от моя треньор  Момчил Проданов от Варна, който ми бе треньор в медицинския институт и от един мой колега, който завърши нашия институт, но се състезаваше за Турция. Голямо „Благодаря” дължа и на преводачката Стоянка Жулева, която ми направи регистрацията, превода на дипломата и сертификатите, и е всъщност „част от екипа ми”. В т.н. ХХХІІ медицински игри тая година участваха 31 държави, освен атлетическите дисциплини, имаше и комплексни колективни спортове като голф, стрелба с лък, волейбол, тенис, футбол... „Спорт за здраве”. Участниците бяха само медици – лекари, сестри, в отделна група се състезаваха дори студенти по медицина... Ние бяхме на атлетическия стадион в няколко дисциплини, без скок с препятствия, без овчарски скок, тъй като състезателите не са супер професионалисти, а аматьори, които спортуват. По-скоро по-важно бе участието, макар че много исках да спечеля световна титла, но като първо участие, явно ми е рано.      - А къде тренира в Бяла?     -Започнах от март всеки ден на стадиона, по изготвена програма от личния си треньор Момчил Проданов от Варна, който ми бе треньор в медицинския институт. Всяка седмица го информирах какво съм постигнала. Той идва в Бяла два пъти и видя стадиона, увери се може ли да се готвя там...Без треньорска намеса не бих могла да успея! Той често ме предупреждаваше: Внимавай! На твоята възраст травмите са най- опасни!      - Твоите резултати, донесли ти двата медала?      - На дълъг скок бях трета, на висок скок постижението ми бе второ. Резултатите ми не бяха супер постижение, защото седмица преди това имахме републиканско първенство в Пловдив и аз скочих там 1,40, с такъв резултат в Лас Палмас – щях да стана първа. Но пътуването и допълнителните емоции, както и фактът, че не знаеш езика, ми се отразиха. Много ми се искаше да избягам едни 400 м, да избягам едни 200 м, но таксата за участие бе много висока - 500 евро! Ако знаех предварително можех да запиша и други дисциплина. На 1 септември 2011 година заминавам за Словения на на Бакански игри и там ще го направя това, ще си направя един вид тренировка и ще съпоставя резултатите си с отбелязаните на Меди геймс!      - Май се задава поредното изкушение, което напълно се вписа в определението, че нищо не е по-завладяващо от поредната победа. Направи го! Победите ти се отразяват фантастично – светиш отвътре!     - Хубаво е, когато човек прави нещо, да прави всичко или да не се захваща с него! За високия скок бях сто процента сигурна, че ще си дойда с медал!     - Много приятно беше като се обади, че си победила! Скачах до небето от радост! А имаше ли спонсори?     - С лични пари ходих, но няма значение, когато има победа и тя е увенчана с труд, парите нямат значение! Видях лекарствени фирми като спонсори на другите участници, аз имах едно предложение, но не бях напориста... Може би в следващите ми участия, след като се уверят, че мога да постигна нещо голямо! Сега се гордея, че съм единственият медик от България, който защити името на лекарите, на страната.     - И на Бяла! И ние се гордеем с теб!        Разговора води Йорданка ЗАБУНОВА  



Гласувай:
6



1. stela50 - Поздрави на Бяла ... отново вълнуваща новина .
15.07.2011 19:40
Още една гордост за гражданите на този прекрасен град и за цяла България .
Благодаря за тази новина ,Дани !
цитирай
2. zabunova - Хубаво, че се обади!
16.07.2011 00:22
stela50 написа:
Още една гордост за гражданите на този прекрасен град и за цяла България .
Благодаря за тази новина ,Дани !

Значи си добре! И благодаря за мнението ти! Надя е от рода на победителите! Възхищавам й се!
цитирай
3. stela50 - А ти си чудесен репортер ,мила ... и аз ти се възхищавам.
16.07.2011 01:07
Много интересни и прекрасни неща прочетох за Бяла .
Добре съм ,Дани ... всичко ще е наред .
Прегръдки !
цитирай
4. tota - Дани,
17.07.2011 06:40
поздрави за интервюто, поздрави и за д-р Друмева за отличията за нейното представяне в Меди геймс!

Хубава неделя, Дани!
цитирай
5. zabunova - Здравей!:)))
17.07.2011 10:06
tota написа:
поздрави за интервюто, поздрави и за д-р Друмева за отличията за нейното представяне в Меди геймс!

Хубава неделя, Дани!

Благодаря за пожеланията!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: zabunova
Категория: Новини
Прочетен: 696374
Постинги: 301
Коментари: 292
Гласове: 1441
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031