Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.05.2011 13:08 - Едно мъниче вече си има дом
Автор: zabunova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2800 Коментари: 9 Гласове:
-66

Последна промяна: 15.05.2011 19:50


 Цяло Ценово помага на Весиле в призванието й на приемен родител
     
      Срещаме Весиле в центъра на Ценово до малката автобусна спирка със закачливо като малко коте синеоко момиченце в детската количка.  Отскоро 54-годишната приветлива жена е приемна майка на пъргавото като маймунка детенце. Взела го е на година и шест месеца и от няколко месеца двете си другаруват в къщата на Весиле. Нейните 4 деца са вече големи и отдавна са напуснали родния дом, със съпруга си се е разделила отдавна. И самотата, и нуждата да не мине безполезно времето, я карат да се обърне към Отдела за закрила на детето на Дирекция „Социално подпомагане” в Бяла и да поиска да направи нещо за хилядите мънички бездомничета, ощетени от съдбата по една или друга причина. Решила да стане приемен родител - един експеримент, който вече получи статут на законно отглеждане на деца след приемането на новия Закон за закрила на детето преди години. 
     Кампанията “Приемна грижа” е подкрепена финансово от Министерството на труда и социалната политика и първоначално мнозина бяха заинтригувани. Десетки иначе благородни желания секнаха още на първите телефонни интервюта, разказват социалните работнички от отдел "Закрила на детето " в Бяла. Въпреки, че ангажиментът предполага работа на трудов договор и съответно с трудов стаж, мнозина са се отказали сами. Други са били отхвърлени от програмата, понеже не са отговаряли на условията.      Весиле искала да стане приемна майка още през 2005 година, преминава курс в София за приемен родител, но тогава е и отказано поради нормативна пречка – не е отговаряла на изискванията за доход. В края на 2008 година кандидатства за втори път и през февруари 2009 е одобрена, тъй като отговаряла на всички условия. Темата за условията е толкова голяма, че човек се чуди как все пак Весиле е успяла да получи одобрение сега... Хубавото е, че издръжката на детето я освобождава от най-големия проблем в наши дни - тя дори не е и приблизително заможна по нашите стандарти. Факт е, че  влиза в програмата с много упоритост и постоянство. Проявява ги и когато завежда дребничкото мъниче вкъщи. На 1 година и 6 месеца, то е голямо колкото дланта на ръката и, слабичко и кротко с едни големи очи и не може да върви! – признава новата му майка, която започва най-напред с денонощните грижи. Взема го за 1 година, и макар да получава 312 лева заплата и още 195 лева за потребностите на детенцето, вече не може да си представи, че ще се раздели с него.   
     Самата Весиле е пораснала в дом за сираци и има особена чувствителност към изоставените деца, затова с голяма любов пристъпва към това "една шушка човече" по нейни думи. Нека уточним, че парите, които приемната майка получава за издръжката на детето, са по-малко от сумата, която държавата би изхарчила за него в заведенията. В двуетажната къща на новия си дом то има собствена стая, обзаведена с парите, дадени специално за тази цел. Всички разходи се отчитат с фактури. Плюсът обаче е огромен - то расте с майка Весиле, и то не наужким и не само за събота и неделя си има семейство.
      Освен това не само децата на Весиле харесват детето, когато навестяват майка си, цяло Ценово е заобичало хлапето, признава жеста й като изключително благороден и я подкрепя. А иначе, въобще не е трудно да обичаш мъничето, което вече проходи! Всички му се радват, разхождат го, носят го на ръце, признават, че го "дармалачкат", гушкат, играят си с него, черпят го, носят му дрешки, играчки, учат го да говори. И то им отговаря с неустоимата си светла и благодарна усмивка.
      Наскоро при Весиле се върна една от дъщерите й и мъничето си има другарче - по примера на майка си, младата жена заведе вкъщи още едно бездомниче!

     Йорданка ЗАБУНОВА



Гласувай:
4



1. stela50 - Вълнуващо ,човешко ,силно ... С възхищение прочетох написаното .
15.05.2011 14:57
Хубаво е ,че има такива хора като Василе и децата й .
Благодаря ,Дани , за тази среща с Любовта и Добротата ...
Светъл ден !
цитирай
2. tryn - Хуманно и затрогващо!
15.05.2011 18:00
Благодаря ти, Забунова, че връщаш вярата ми в Доброто.
Да е жива и здрава Василе!
И всички като нея!

Слънчев поздрав! :)
цитирай
3. zabunova - Благоаря ви за подкрепата!
15.05.2011 18:41
tryn написа:
Благодаря ти, Забунова, че връщаш вярата ми в Доброто.
Да е жива и здрава Василе!
И всички като нея!

Слънчев поздрав! :)

Виждам, че за материала ми са нащракани доста минуси и се опитвам да си ги обясня. Предварително ще кажа, че публикацията е за местно издание и няма претенциите за висока журналистика. Просто един факт, който би бил и в полза на други, решили да приемат деца. Предполагам обаче, че минусите са повече заради Весиле!?! Ако аз умра, бих искала някой да поеме децата ми, без значение на етническата му принадлежност. Защото съм ходила в домове за изоставени и съм се молила после по-бързо да забравя онова, което съм видяла...Друг въпрос е, че държавата дава на едно семейство, което не изоставя детето си, а си го отглежда, само 30 лева, което силно ме възмущава! И съм го поставяла пред много народни избраници, с които съм се срещала. Отзук обаче няма! Поздрави на вас, двечките!!!
цитирай
4. tota - Дани,
15.05.2011 19:21
Поздрави за проблема, който разглеждаш - в "Едно мъниче вече си има дом" - проблема за приемните родители. Похвално е това да дариш обич и да получиш обич грижейки се за дете. Това е измерението на човещината.

Колкото до отрицателите - не се притеснявай днес мина някой и навсякъде по блоговете го има това. Или тук не се иска добрият тон и етикета да присъстват в общуването. Надявам се модераторите да се справят с това. Убедена съм.
цитирай
5. zabunova - Колкото о отрицателите,
15.05.2011 19:58
не мога да не се притеснявам, защото те не показват позиция! Искам аргументирано мнение и културен спор. Аз съм изследвала проблема за приемните родители, прочела съм много, срещала съм се с кандидати и със служителки от Отдела и съм възхитена на отговорността, с която правят подбора...въпреки че са млади. Когато разбрах това, си легнах спокойна, че каквото и да се случи някога, има мислещи хора...Не да лашнат едно детенце при някого, защото той иска заплата...Единствено от простащината се страхувам! Само от нея!
Ти как разбра, че се почувствах зле?...Много е мило!
цитирай
6. tota - не мога да не се притеснявам, защото ...
15.05.2011 20:31
zabunova написа:
не мога да не се притеснявам, защото те не показват позиция! Искам аргументирано мнение и културен спор. Аз съм изследвала проблема за приемните родители, прочела съм много, срещала съм се с кандидати и със служителки от Отдела и съм възхитена на отговорността, с която правят подбора...въпреки че са млади. Когато разбрах това, ли легнах спокойна, че каквото и да се случи някога, има мислещи хора...Не да лашнат едно детенце при някого, защото той иска заплата...Единствено от простащината се страхувам! Само от нея!
Ти как разбра, че се почувствах зле?...Много е мило!


Защото и аз, когато споделих мои нещица на Гергьовден получих не само отрицание, но и бездарно стихотворение, което ме провокира да сваля някои нещица. Не може да не довови болка един човек, когато пише с душа и сърце и когато е истински. От скоро се знаем, но мога да го изрека на глас, че си истинска и човещината доминира в теб!!
Прости им господи, те не знаят защо са тук?
цитирай
7. zabunova - Заслужи си
15.05.2011 20:41
МНОГО ЦЕЛУВКИ!
цитирай
8. bizcocho - не мога да не се вълнувам. . . Самата ...
19.05.2011 17:54
не мога да не се вълнувам... Самата аз, въпреки, че имах три родени деца, прибавих към тях още едно богатство - сираче, което порасна страхотен човек! :)Толкова много радост съм видяла от това дете! И от другите, разбира се, но някак от тях се очаква... :))))
цитирай
9. zabunova - Благородна bizcocho!
19.05.2011 19:33
bizcocho написа:
не мога да не се вълнувам... Самата аз, въпреки, че имах три родени деца, прибавих към тях още едно богатство - сираче, което порасна страхотен човек! :)Толкова много радост съм видяла от това дете! И от другите, разбира се, но някак от тях се очаква... :))))

Хиляди благодарности за жеста и грижите Ви го казвам като майка заради неговата майка! И аз сега ще повторя, че добри и благородни хора има и те са около нас! Трябва само да отворим широко очи. Сигурно сте прекрасен човек, интуитивно го усещам! Много здраве, много късмет, много щастие на цялата Ви челяд!! И благодаря, че се обадихте!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: zabunova
Категория: Новини
Прочетен: 696305
Постинги: 301
Коментари: 292
Гласове: 1441
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031