Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2018 23:51 - 21-годишният Живко Пламенов – много дух, амбиция и енергия
Автор: zabunova Категория: Други   
Прочетен: 820 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

       Третокурсникът  в специалността „Строителство на сгради и 
       съоръжения
” във ВИАС от началото на следването си се
       реализира в бранша, иска да прави неща, които да останат
       след него и да се виждат, да служат на хората  

 

      Живко ПЛАМЕНОВ е на 21 години. Син е на  Евелина и Пламен Петкови, тя-енергична бизнесдама,  той - ветеринарен лекар. Пораства в Бяла с трудните решения   на поколението, последното, чието детство премина в първите години на демократичния преход.  Вглъбен  и ярък, той играе  с  връстниците си футбол, кара колело, но носи в себе си много дух, амбиция  и енергия. И критичност. И е наясно какво иска! След завършването на 8-ми клас в Бяла започва да учи в Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия „П. Пенев“ в Русе, с профил Строителство и архитектура. Получава квалификация  „Строителен техник”. За да повиши   професионализма си, продължава напред -  кандидатства    във ВИАС – София.  Един  от  всичките 237 938 млади хора е, които учат във висшите училища в България  и ще празнуват на 8 декември – Денят на университетската празничност.

      Затова няколко дни преди Студентския празник разговаряме с Живко Пламенов   за трудните избори   и мотивацията в живота на днешните студенти:

 ....................................................................................................................

     Здравей, Живко! За нас е чест да споделим с теб Празника на студентите! Представи се.

     Казвам се Живко Пламенов Живков на 21 години.

Роден съм в гр. Бяла на 14.04.1997 година.

Учих в Начално училище „П.Р. СЛАВЕЙКОВ“ от 1-ви до 5-ти клас. След това в СОУ „Панайот Волов“ – от 6-ти до 8-ми клас. От 9-ти до 12-ти клас продължих образованието си в Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия „П.Пенев“ в Русе, с профил Строителство и архитектура. Успешно издържах държавните си изпити при завършването и получих квалификация Строителен техник.

     Защо избра строителния техникум в Русе?  Знаеше ли, че след като го завършиш, ще продължиш в специалността „строителство на сгради и съоръжения”?

     Ако трябва да бъда искрен, мисля че решението за избора на училище дойде след едно друго по-категорично мое решение – да изляза от Бяла и да променя посоката, каквото и да значи това. По-трудно ми беше да кажа на баща ми, че искам да тръгна по пътя на един много близък човек, чието образование и професия бяха за мен модел за развитие, отколкото да направя избор на училище и специалност. Все още си спомням въпроса на баща си: Осъзнаваш ли какво те очаква?.

Естествено в онези години исках да изляза от Бяла и да бъда самостоятелен. Сега разбирам въпроса на баща си и осъзнавам защо го е казал. Не съжалявам за избора си. Годините в Русе, прекарани без родителски контрол, ме научиха малко или много на отговорност,точност и коректност. Там нямаше родител да ти каже седни си научи или начертай си проекта. Самостоятелността в Русе ми помогна и  ме подготви за студентството.

     Вече съм трета година студент във ВИАС, специалност ССС (Строителство на сгради и съоръжения). Едновременно работя още от средата на първи курс – не точно по специалността ми, но е в строителния сектор. Успявам да съвместя работата и обучението си в университета. Още по-ценно е това, че получавам знания, реално приложими в работна среда, а не суха теория от преподавател, четящ лекцията си от компютъра. Определено е трудно да се съчетават двете неща, защото и двете изискват пълното ми внимание, няма как да се отнасяш несериозно. Още повече, че университетът ми е от тези учебни заведения, в които не можеш да ходиш когато си искаш на лекции и всичко да ти е наред. Пред преподавателите не минават оправдания, че работиш и затова не си направил курсовата задача или проекта си!

      Как и защо реши да се отдадеш на тази професия?

Строителството е един от секторите, който не може да бъде „закрит“. Специалистите и инженерите няма да бъдат изместени от компютри. Днес повечето млади хора избират университети, колкото да имат един документ след края на следването, което е много опасно за бъдещото ни развитие в някои сектори. След време млади инженери и специалисти ще се търсят. Докато в някои области ще има голямо насищане на кадри.

     Какво е за теб, един млад човек, това?

     Избраната от мен професия е шанс и да правя нещо, което ще остане след мен и ще се вижда, ще служи на хората. Дори сега има сгради, в които съм взел участие и наистина е страхотно удоволствие да видиш плодовете на труда си.

      Какво смяташ да работиш след като завършиш, за какво   мечтаеш?

     Като начало ще си остана в България. Ще продължа в строителния сектор, все пак съм му отдал доста време. Надявам се, че ще продължа в сегашната ми фирма, доволен съм, колегите са готини и също са изминали пътя, по който аз сега вървя. От тях съм получил много ценни съвети и насоки, относно това как да се справям и в университета.Това е планът ми за сега, естествено плановете са това – да се променят, няма как да знам какво ще се случи след известно време.

     Мислил ли си да се върнеш в Бяла?

     На този етап нямам такива намерения. Мисля, че градът няма какво да предложи на един млад човек, което да го накара и да го мотивира да се върне.

     Как и с кого ще празнуваш 8 декември?

     Ще импровизирам!

Интервюто взе Йорданка ЗАБУНОВА




Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: zabunova
Категория: Новини
Прочетен: 696331
Постинги: 301
Коментари: 292
Гласове: 1441
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031