Постинг
09.01.2012 20:16 -
Тупикът в градското паркиране - има ли изход или мисията е невъзможна
Автор: zabunova
Категория: Други
Прочетен: 2009 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 15.01.2012 17:14
Прочетен: 2009 Коментари: 0 Гласове:
4
Последна промяна: 15.01.2012 17:14
Сутрин в 8.30 в четвъртък центърът на Бяла е запушен отвсякъде. Пазарен ден е и пред Пощата и Читалището до самия край на сградата на ОББ автомобилната експанзия е факт. Проблемът е, че коли са наредени и пред автобусната спирка, въпреки видимият от всички страни пътен знак. Останалите, моторизираните „пришълци” от селата около общинския център, упорито търсят своето паркомясто, правейки по няколко кръга. И влизат в конфликт с разпоредбите на Закона за движение по пътищата, тъй като заемат срещуположната страна, до самия площад. Градският автобус се провира между двете редици коли. Шофьорът му лавира с волана, тъй като трябва да пази и гражданите, които вън притичват нагоре-надолу. И е гневен! Че никой не реагира на нарушението. Успява да спре по средата на платното, пътниците правят слалом между паркираните и преминаващи автомобили и е чудно как така още някой не е пострадал.
На тясната площ от около два метра пред съоръжението, изпълняващо ролята на спирка, дежурят двама полицаи. Питам ги какво забранява знакът пред тях и защо не санкционират нарушителите. Отговарят, че хората няма къде да паркират, но дори и да ги прогонят от спирката на автобуса, след тях други ще влязат в забранената зона. Не спират никого. Уточняват, че това е работа на колегите им от КАТ. Но КАТ го няма тук. И самите нарушители ми обясняват, че бързат или спират за кратко и не спазват знака. Проблемите с паркирането на площад “Екзарх Йосиф І” са очевидни и за неспециалистите. Попитан, заместник-кметът инж. Любомир Спирдонов сподели добрите намерения на общината да задвижи "брадясалата" идея за излизане от тупика на градското паркиране. От гледна точка на решаването на проблемите с паркирането заслужава адмириране намерението да се поразсъждава по разширяването на синята зона и увеличаването на нейната окръжност за платено паркиране в широк периметър извън центъра. Което за няколко управленски мандата се оказа мисия невъзможна, но не означава, че не може да се случи. Защото в работното начало на деня центърът на Бяла изглежда като пред евакуация – автобуси, таксита, паркирани коли на принципа „кой както може”. И изнервени шофьори, които се опитват да паркират където трябва и където не трябва.
Ако се предприеме нещо, няма начин да няма ефект, въпреки че част от колите няма да могат да влязат в зоните на платеното паркиране и ще останат в относително по-отдалечените квартали. По признания на шофьори, и там проблемът с паркирането също стои, но не с такава острота. Най-често – в нарушение на „собствената територия” на живеещите в околните блокове. Които продължават да пукат гуми на „пришълците” или стържат с ключовете си боята на автомобилите им… Йорданка ЗАБУНОВА
На тясната площ от около два метра пред съоръжението, изпълняващо ролята на спирка, дежурят двама полицаи. Питам ги какво забранява знакът пред тях и защо не санкционират нарушителите. Отговарят, че хората няма къде да паркират, но дори и да ги прогонят от спирката на автобуса, след тях други ще влязат в забранената зона. Не спират никого. Уточняват, че това е работа на колегите им от КАТ. Но КАТ го няма тук. И самите нарушители ми обясняват, че бързат или спират за кратко и не спазват знака. Проблемите с паркирането на площад “Екзарх Йосиф І” са очевидни и за неспециалистите. Попитан, заместник-кметът инж. Любомир Спирдонов сподели добрите намерения на общината да задвижи "брадясалата" идея за излизане от тупика на градското паркиране. От гледна точка на решаването на проблемите с паркирането заслужава адмириране намерението да се поразсъждава по разширяването на синята зона и увеличаването на нейната окръжност за платено паркиране в широк периметър извън центъра. Което за няколко управленски мандата се оказа мисия невъзможна, но не означава, че не може да се случи. Защото в работното начало на деня центърът на Бяла изглежда като пред евакуация – автобуси, таксита, паркирани коли на принципа „кой както може”. И изнервени шофьори, които се опитват да паркират където трябва и където не трябва.
Ако се предприеме нещо, няма начин да няма ефект, въпреки че част от колите няма да могат да влязат в зоните на платеното паркиране и ще останат в относително по-отдалечените квартали. По признания на шофьори, и там проблемът с паркирането също стои, но не с такава острота. Най-често – в нарушение на „собствената територия” на живеещите в околните блокове. Които продължават да пукат гуми на „пришълците” или стържат с ключовете си боята на автомобилите им… Йорданка ЗАБУНОВА
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.