Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2011 20:08 - Бездомните кучета – кастрираме ги, затваряме или убиваме?
Автор: zabunova Категория: Други   
Прочетен: 1285 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 28.06.2019 20:17


Хората са казали, че кучето е най-добрият приятел на човека. То е вярно и всеотдайно. Чували сме за много случаи, когато се е жертвало, за да спаси своя господар и приятел – човека. Но напоследък се забелязват доста страшни неща. Все по-често кучета нападат хора – със или без причина. Затова,         

ПОПИТАХМЕ БЕЛЕНЧАНИ:

Има ли бездомни кучета в Бяла, какво трябва да се направи, за да ги няма: да ги убиваме ли, да ги затваряме или кастрираме?
             

Ето какво отговориха гражданите:
              
Варвара МАРЧЕВА:
- Аз имам две кучета – единият е на 4 години и се казва Палчо, другият е на две и половина - Шарко. Палчо е син на болонка, Шарко е син на Палчо от улична подобрена майка! Взех ги от улицата! Бе стечение на обстоятелства. Майка ми беше с много тежка склероза и реагираше само на животинки. Наложи се да приютя една улична болонка, която бе в много окаяно състояние. И така ги заобичах. Наистина се грижа за тях, в момента единият е на антибиотици. Възможностите ми не позволяват да направя повече. Защото да живеят на тясно за тях не е кой знае какъв комфорт. Но по-добре така, отколкото да се влеят в глутниците безпризорни четириноги, чийто брой в нашия град не е малък. А не е малък, защото са много и хората не знаят какво да ги правят и ги пускат. По новия закон за етажната собственост за отглеждането им в апартамента, трябва да имам съгласието на съсобствениците. Не знам дали той вече действа, но ако трябва да ги унищожа, ще се отрази крайно зле на самата мен, защото аз по природа не съм убиец. Рядко състрадателна съм и съм огорчена от поведението на хората. Преди да ги взема, мислех че вържат кучето да го пазят от кучетата. Сега мисля, че аз поне, ги връзвам, за да ги пазя от хората. Хората ги мразят. Както са вързани и ги водя, виждам, не само че ни ги харесват, а люто ги мразят! Както са си вързани, човекът гледа да им тропне, да ги ритне! Какво му пречат?. Преди време четох една статия за бездомните кучета в Израел. Впечатли ме грижата, която обществото полага за тях – кастрирани, обезпаразитени, хубави, поведението им не е агресивно. И почти всеки ден всеки дом изкарва по една паничка храна пред вратата си. Обичани са!              

Ангелина ЙОРДАНОВА:
- Бездомни или скитащи са повечето домашни кучета, които собствениците им пускат свободно. И привечер те се сбират тук, около магазина в квартала. От терасата на апартамента си ги преброих една вечер като слизат по пътечката от хълмчето надолу -7! Започват да лаят, да вият и се бият, сджафкват се. На другия ден съседка от жилищен блок „Прогрес” сподели, че цяла нощ ги е чувала. Страшно е да си навън по това време. То е звяр, не знаеш кога как ще реагира. В болницата лежах с жена от Гара Бяла, на която куче на внука й куче бе нахапало китките на ръцете й и едва я спасили. Гледам майки с деца в квартала, като видят куче насреща си, се плашат. Внучето на една съседка види ли куче, почва да плаче: Бабо, вземи ме! Много деца ги е страх особено от едно голямо едро, когато се разхожда свободно из квартала. Преди време се отвързало и хукнало - то голямо животно! Според мен са опасни не само за децата, но и за всички. Миналата година бяха истинска напаст и някой ги отрови. Нас, дето не харесвахме скитащите кучета, ни обвиняваха наред, че сме убийци. Но ние не сме били и не знаем кой ги изтрови миналата година. Че не обичам безпризорните кучета, съм лоша.То хубаво да сме състрадателни и жалостиви, ама ако пострада някой.. Имало Програма на общината за бездомните кучета. Хайде- хайде – толкоз пари ще дават за бездомните кучета. Няма ли за какво по-важно да ги дадат! Най-добре...              

Виолета ВАСИЛЕВА:
- Преди да се поднови строителството на новата гимназия, в сградата нощуваха много безпризорни кучета. Чувала съм, че като отиват на работа и трябва да минат оттам, жените винаги са с пръчка в ръцете си, да се пазят. Лично аз най-много се страхувам, когато знам, че са на глутница пред входа и са големи и свирепи. В кварталите са повече, отколкото в центъра. Не знам дали има приют, но трябва да се направи нещо за тях, поне да са на едно място. Да се изтрепят е малко грубо.              

Анатолий ТРИФОНОВ:
- Бездомните кучета – те ги избиха! Не знам кои са „те”. Миналата година ги избиха бездомните кучета. Дали е по-добре да се кастрират и приберат в приют – има си кмет, той трябва да се справя с това.            

Общата ни отговорност

Ако все още има скитащи кучета, какво трябва да правим с тях и кой би трябвало да поеме отговорността? За домашните кучета – стопаните със сигурност. Независимо, че са опитомени от човека, те могат да нападнат всеки от нас, включително и самия си собственик.
През август миналата година с решение № 113 на ОбС – Бяла е приета Общинска програма за овладяване популацията на безстопанствените кучета, която е със срок на действие 2-3 години. Стъпила върху приетия тогава от Народното събрание Закон за защита на животните, тя залага на хуманното отношение към тях и третирането на домашните кучета, предвижда регистрацията им и повишаване на събираемостта на таксите за тях. За безстопанствените животни Община Бяла трябваше да задели съответните средства, с които да се изгради приют за тях и да се стимулира на кастрацията им, за да се овладее притока на нежелани животни от дома към улицата. Но средства няма! Почти всеки втори в Бяла вдига рамене, когато попитате знае ли, че има изолатор в града и чувал ли е за кастрация на безстопанствени кучета. Било е, но много отдавна! Или, че до днес само 1 собственик е платил такса за притежаваното от него куче...

Когато се прибирах, едно от безпризорните четириноги се стрелна от някъде и успореди ход с мен. После леко изпревари, за да намери погледа ми. За секунди прецени точно, че нищо няма да получи и ми демонстрира категоричното си презрение, след което с достойнство смени посоката... Замислих се с какво този умен поглед ще бъде угасен утре - с пушка, отрова, лопата...  

Йорданка ЗАБУНОВА
 



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tota - Поздрави за постинга!
16.04.2011 07:53
Спеделеното от гражданите отразява гледната им точка, но нали кучето само е преценило, че човекът е най- силният и нему ще служи. Остава той - човекът да отговори адекватно - да има куче там където то може да живее и да му служи. Колкото до бездомните кучета да не се допуска умножаването им и намира място, където да бъдат приютени. Каквото е отношението ни към животните и всички живи същества, такова ще бъде и на природата към нас - човеците.
Случайно и аз публикувах разказа, като приказка по Вл. Зеленгоров. Не бях надникнала при теб.
Хубав ден!
цитирай
2. zabunova - Благодаря!
16.04.2011 18:27
tota написа:
Спеделеното от гражданите отразява гледната им точка, но нали кучето само е преценило, че човекът е най- силният и нему ще служи. Остава той - човекът да отговори адекватно - да има куче там където то може да живее и да му служи. Колкото до бездомните кучета да не се допуска умножаването им и намира място, където да бъдат приютени. Каквото е отношението ни към животните и всички живи същества, такова ще бъде и на природата към нас - човеците.
Случайно и аз публикувах разказа, като приказка по Вл. Зеленгоров. Не бях надникнала при теб.
Хубав ден!

Чудесно предисловие към вестникарската ми публикация!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: zabunova
Категория: Новини
Прочетен: 696352
Постинги: 301
Коментари: 292
Гласове: 1441
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031